Weekendje Moshi, koffieplantage en watervallen - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Jaël Cramer - WaarBenJij.nu Weekendje Moshi, koffieplantage en watervallen - Reisverslag uit Marombosa, Tanzania van Jaël Cramer - WaarBenJij.nu

Weekendje Moshi, koffieplantage en watervallen

Blijf op de hoogte en volg Jaël

05 Oktober 2014 | Tanzania, Marombosa

Vorig weekend zijn we naar Moshi geweest, een grote stad hier ongeveer 2u vandaan. Daar kregen we een rondleiding over een koffieplantage van een echte Afrikaan. Hij liet ons de avocado bomen zien en de verschillende koffiebomen. Zo bijzonder om te zien hoe lang proces het is voordat de koffie er is zoals je m te drinken krijgt. En ze plaatsen bananenbomen tussen de koffiebomen om te zorgen dat er schaduw is en ze kunnen groeien. Na de rondleiding op de plantage kregen we bananensoep, heel lekker smaakt alleen totaal niet naar banaan haha! Ook kregen we de allerlekkerste avocado, kwam net van de boom! 's Avonds in een hotel in Moshi geslapen en de volgende dag op naar de watervallen! Was nog een hele klimtocht om daar te komen, maar het was het waard. Na lang twijfelen zijn we op de rotsen geklommen en in het ijskoude water gesprongen. Wauw, heel bijzonder en heel erg koud.. Op de terugweg kwamen we een kameleon tegen, wat een bijzonder beestje zeg! Hij veranderde constant van kleur en zijn ogen bleven maar rollen. En toen we hem terug zette in de boom liet hij zien dat hij zeker Madagaskar skills had, hij maakte zo'n I like to move it beweging!

• 12 Oktober 2014 - 14:31

Petra:

Super leuk schattie!! Geniet van alle mooie, leuke, gekke, bijzondere ervaringen! Xxxx